Google+ Followers

Thursday, 9 May 2013

Percutian Combo Kami Sempena PRU-13 ... Peace ;)

Assalamualaikum...

Salam sejahtera... dah lama tak menulis blog, agak busy dengan balik kampung sempena pemilihan raya ke13..kami bertolak balik ke kg pada hari jumaat 3hb Mei ikut jalan kuala terengganu..kebiasaannya ikut bentong-gua musang..Disebabkan anak2 masih kecik dan kesian diorang lama dalam perjalanan, kami bermalam dahulu kat cherating resort!!

Waaa dah lama sebenarnya kami tidak pergi bercuti, Damia pun dah 1 tahun setengah..masing2 busy..papa busy dengan kerja ofis yang x sudah2 hehehe mama pula busy dengan business Shaklee walla..
Walaupun bercuti, order tetap masuk & ramai yang bertanyakan pasal Shaklee dan buat payment alhamdulillah rezeki anak2...Ok berbalik pada percutian kami di Cherating, kami tidak merancang pun nak singgah di cherating..last minute je..kami pilih Suria Cherating Beach Resort sebagai tempat penginapan kami pada malam itu (tidak usha pun, ikut gerak hati) hihihi..Penginapan satu malam kat cni dalam RM210.. guna duit bonus shaklee la utk family's  joy ngeee ;)

Sampai nye kami di resort pada pukul 3ptg lebih..lepas check in dan berehat seketika, kami terus dress up swimming trunk huhu...papa & afif je..Damia & mama pakai baju biasa je ( takde gambar pula time ni)..sbb semua nak mandi-manda kat kolam..so x bawa handphone utk snap pic..adeiii rugi pula rasanya dengan afif bermain dengan duck float dia hehehe..

Ni kolam renang kami mandi-manda ..Damia & afif takut nak main air..hehe so comel anak2 mama time tu..diorang prefer playgrounds yg ada sebelah kolam  hahaha..nak juga ajak mama & papa temankan diorang main :))

@ Suria  Cherating Beach Resort

Trip kami kedua pula adalah Cameron Highland , on the way balik ke KL pada 6hb mei...first time afif & damia menjejakkan kaki di sini.kami bertolak dari machang pada pukul 2.45ptg melalui jeli-dabong.first time ikut jln tu, perkampungan orang asli..dan  kami sampai di cameron pada pukul 8.30mlm..sebab dah malam, kami just pilih mane2 hotel..kami pilih Hotel Rosa Passadena kat bandar Brinchang..penginapan kat cni pula dalam RM188..alhamdulillah leh spend sedikit bonus shaklee untuk percutian family :))

Sebab terlalu penat, kami terus check in & dinner kami order kat hotel je..ini dia Nasi Goreng Special medium utk 2-3 orang makan , RM21.oo sepinggan..kenyang alhamdulillah

Keesokannya, kami breakfast dan terus check out..antara tempat2 kami sempat lawati adalah Big Red Strawberry Farm, Healthy Strawberry Farm & Strawberry and Tea Shop (dah lupa nama ape huhuhu)..shopping teh la kite ape lagi sbb dah lama teringin nak minum teh cameron kikiki

@ Cameron Highland

Next trip, kami plan nak pegi langkawi pula...In Shaa Allah kalau ada rezeki..best juga bercuti bersama family tersayang..lg best kalo semua adik beradik dpt join kan  :)) Ini first trip kami pada tahun 2013..semoga ikatan kasih sayang bertambah erat & terus berkekalan..Aamiin